Antwoord op al je vragen

Vragen over de app?

De EasyPay app is te downloaden in de App store en Google Play store.

  • Hoe kan ik de EasyPay app downloaden?

      Je kunt de EasyPay app eenvoudig downloaden uit de App Store (iOS) of de Play Store (Android).

  • Wat kost het gebruik van EasyPay?

      Het downloaden, installeren en gebruiken van de app is gratis. Je betaalt alleen voor de munten en diensten die je in de EasyPay app aanschaft. Zo kun je naast munten bijvoorbeeld ook je uitrijkaart uploaden, je entreeticket bewaren of een locker huren. Voor deze diensten betaal je in de EasyPay app.

  • Het lukt me niet om de EasyPay app te downloaden, wat nu?

      Het is natuurlijk erg vervelend wanneer het niet lukt om de EasyPay app te downloaden. Controleer allereerst de volgende zaken:

      • Zorg je telefoon in verbinding staat met WIFI of een mobiel netwerk.
      • Is er voldoende opslagcapaciteit beschikbaar op de telefoon? Zo niet, maak ruimte vrij en probeer het opnieuw.
      • Zijn klaarstaande updates voor Android of iOS geïnstalleerd? Zorg dat jouw telefoon op een up-to-date versie draait.

      Lukt het nog steeds niet om de app te installeren? Neem dan contact op met support@easy-pay.nl

  • Wat doet EasyPay met mijn gegevens?

      EasyPay heeft toegang nodig tot jouw persoons- en locatiegegevens om de app juist te laten werken en transacties betrouwbaar af te kunnen handelen op het door jou bezochte evenement. Uitgebreide informatie over hoe EasyPay omgaat met jouw gegevens vind je in ons Privacybeleid.

  • Waarom heeft EasyPay toegang nodig tot mijn locatievoorzieningen?

      EasyPay wil van jouw evenement een echte beleving maken. Daarom denken we met je mee. Wanneer EasyPay toegang heeft tot jouw locatievoorzieningen, kan EasyPay je locatiegerichte tips geven. Zo heb je altijd het antwoord op zak voor de volgende vragen:
      – Bij welke bar is het momenteel rustig?
      – Waar kan ik het beste parkeren?
      – Wanneer moet ik vertrekken wanneer ik op tijd bij het podium wil zijn?
      – Waar zijn nog lockers vrij?
      – … en nog veel meer!

  • Waar kan ik EasyPay gebruiken?

      EasyPay is partner van diverse festivals, evenementen, sportorganisaties, theaters en discotheken. Kijk op de website van jouw evenement of je tijdens het evenement gebruik kunt maken van EasyPay. Op onze website, www.easy-pay.nl, vind je een actueel overzicht van onze partners.

  • Het evenement wat ik bezoek maakt geen gebruik van EasyPay. Wat nu?

      Wat jammer dat jouw evenement nog geen EasyPay gebruikt. EasyPay wil graag voor alle organisatoren én bezoekers het evenement tot een ware belevenis maken. Gaat een evenement na jouw tip gebruik maken van EasyPay? Dan ontvang jij als bedankje munten voor een evenement naar keuze.

  • Hoe kan ik een EasyPay account maken?

      Wanneer je de app hebt geïnstalleerd, kun je via een link op de inlogpagina van de app naar de registratiepagina gaan. Hier maak je een account aan met je eigen mailadres. We vragen de volgende gegevens:
      – Je naam
      – Je email adres
      – Je telefoonnummer
      – Een zelfgekozen veilig wachtwoord

  • Ik ben mijn inloggegevens kwijt. Wat nu?

      Wanneer je jouw wachtwoord niet meer weet, kun je via de link op het inlogscherm van de app jouw wachtwoord herstellen. Voer je mailadres in en volg de instructies in de mail die je binnen enkele minuten van ons ontvangt.

      Weet je niet meer onder welk mailadres je jouw account hebt aangemaakt? Neem dan contact op met support@easy-pay.nl

  • Hoe betaal ik in de EasyPay app?

      EasyPay ondersteunt verschillende betaalmethoden, zoals iDeal. Je kunt in de app kiezen voor een eenmalige transactie of een machtiging. Kies je voor een eenmalige transactie? Dan betaal je jouw munten of diensten eenmalig met iDeal.

      Wanneer je meer munten of aanvullende diensten wilt kopen, reken je deze opnieuw met iDeal af.

      Je kunt ook kiezen voor een machtiging. Met deze machtiging geef je EasyPay toestemming de verschuldigde bedragen voor munten automatisch van je rekening af te schrijven. Je betaalt de eerste transactie met iDeal en geniet vervolgens ongestoord van je evenement, zonder je druk te maken over je munten. Handig toch?

  • Ik heb een papieren ticket of een eTicket. Hoe voeg ik dit ticket toe aan mijn EasyPay app?

      Wat leuk dat je naar een EasyPay evenement komt! We wensen je veel plezier met de voorpret. Je kunt je tickets op de volgende manier uploaden:
      – Scan de QR code op je ticket met de EasyPay app om jouw ticket in de app te zetten.
      – Voeg handmatig een ticket toe en vul de unieke code van jouw ticket in
      – Log in op de website van de leverancier waar je jouw ticket hebt gekocht en klik op de EasyPay knop om jouw ticket direct in EasyPay te downloaden

      Nog meer voorpret? Koop dan alvast jouw munten in de app! Handig toch?

  • Ik kan mijn ticket niet terugvinden in de EasyPay app. Wat nu?

      Controleer als eerste de volgende zaken:
      – Heeft je telefoon een werkende internetverbinding? – Verbind je telefoon met een dataverbinding en kijk of het probleem zich oplost.
      – Heb je jouw ticket recent aangeschaft? Het kan zijn dat jouw transactie achter de schermen vertraging heeft opgelopen. Sluit de app af en start deze opnieuw op. Kijk of dit het probleem heeft verholpen.
      – Heb je een papieren- of eTicket gekoppeld? Doorloop dan de stappen voor het koppelen opnieuw.

  • Mijn ticket wil niet scannen bij de ingang. Wat nu?

      Verhoog de helderheid van je telefoon zodat je ticket makkelijker te scannen is. Heeft jouw telefoon krassen of barsten in het scherm? Versleep dan de QR code naar een segment van je scherm met zo weinig mogelijk verstoringen.

      Wanneer het écht niet lukt om je ticket te scannen heeft onze scanner de mogelijkheid om handmatig de ticketcode in te voeren. Zo kun je toch nog genieten van jouw evenement.

  • De accu van mijn telefoon is leeg! Wat nu?

      Wanneer je op een door EasyPay ondersteund evenement zonder prik komt te zitten, is dat natuurlijk erg vervelend. Veel EasyPay evenementen bieden je de mogelijkheid om je telefoon in een beveiligde locker op te laden. Kijk van te voren op de website van jouw evenement om te kijken of deze dienst wordt aangeboden. Vraag het door jou bezochte evenement naar de actuele mogelijkheden en status.

      Wanneer jouw evenement deze dienst niet aanbiedt, raden we je aan om een opgeladen powerbank mee te nemen en eventueel bij de garderobe achter te laten.

  • De internetverbinding op mijn evenement is niet betrouwbaar. Hoe kan ik betalen?

      EasyPay werkt het beste wanneer er een stabiele internetverbinding is. Daarom raden we onze organisatoren aan om een wifi-netwerk ter beschikking te stellen. Controleer dus of er een gast netwerk beschikbaar is op jouw evenement en maak hier gebruik van wanneer het mobiele datanetwerk onvoldoende betrouwbaar is.

      Kun je geen gebruik maken van wifi? Dan biedt EasyPay je in beperkte mate de mogelijkheid om offline transacties te doen. Wanneer jouw telefoon offline is, kun je transacties tot het aantal munten wat er nog in de wallet stond toen je offline ging. Deze munten worden van jouw munten totaal afgetrokken wanneer je telefoon weer een actieve internetverbinding heeft.

  • Hoe lang zijn mijn munten geldig?

      De geldigheidsduur van jouw munten wordt bepaald door de organisator van jouw evenement. Voor eenmalige evenementen geldt vaak een geldigheidsduur tot het einde van het evenement. Voor, bijvoorbeeld, de seizoenskaart van jouw favoriete sportclub kunnen de munten wel het hele seizoen geldig zijn. Kijk voor meer informatie bij de voorwaarden van jouw evenement.

  • Kan ik mijn munten verkopen?

      Kan ik mijn munten verkopen?
      Na afloop van het evenement kun je onder de voorwaarden van de organisator van jouw evenement jouw munten terugverkopen aan het evenement. Zie de algemene voorwaarden van het door jouw bezochte evenement.

      Het is niet mogelijk om je munten in de app aan een andere gebruiker te verkopen. Wel kun je jouw munten weggeven aan een andere gebruiker.

  • Kan ik mijn munten delen met mijn vrienden?

      Jazeker! Je kunt via de EasPay app eenvoudig munten weggeven aan een andere gebruiker. Scan de QR code in de EasyPay app van de ontvanger en selecteer hoeveel munten je weg wilt geven. Bevestig de transactie. De ontvanger kan direct gebruik maken van het nieuwe muntensaldo.

  • Ik wil samen met mijn vrienden een pot maken voor een evenement, hoe doe ik dit?

      Dat is heel makkelijk. Ga naar het door jou gekozen evenement en kies voor Pot Aanmaken. Je app toont nu een QR code. Laat alle deelnemers aan jouw muntenpot deze QR code scannen. De pot wordt nu ook aan hun EasyPay account gekoppeld zodat ze munten kunnen bijdragen aan, en besteden uit de pot. Is het evenement voorbij? Dan beslis jij als potbeheerder wat er met eventuele overgebleven munten gebeurt. Handig toch?

  • OEPS! Per ongeluk te veel munten aangeschaft in de app? Stuur ons een mailtje met de volgende gegevens:
      – naam
      – e-mailadres (Waarop je EasyPay account is geregistreerd)
      – datum waarop je de munten hebt aangeschaft
      – screenshot van je uitgave historie in de EasyPay app
      We reageren binnen 48 uur op je mail, en kijken samen naar een passende oplossing.