Deze privacyverklaring bevat informatie over de wijze waarop EasyPay B.V. (hierna: “wij” of “EasyPay”), persoonsgegevens verwerkt in het kader van haar bedrijfsvoering. Daaronder is mede begrepen de verwerking van gegevens via onze website www.easy-pay.nl en via onze EasyPay app.
Wij zijn voor de verwerking van deze gegevens de zogenoemde verwerkingsverantwoordelijke in de zin van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (“AVG”). Wij verwerken uw gegevens zorgvuldig en in overeenstemming met geldende privacywetgeving, waaronder de AVG.
Indien u na het doornemen van onze privacyverklaring, of in algemenere zin, vragen hebt of contact met ons wenst op te nemen dan kan dit via de aan het einde van deze privacyverklaring vermelde contactgegevens.
Persoonsgegevens die wij verwerken
Wij verwerken persoonsgegevens van (contactpersonen bij) onze voormalige, actuele alsmede potentiële klanten, (app-)gebruikers, leveranciers en overige relaties, van sollicitanten, alsmede van websitebezoekers. Wij verkrijgen uw gegevens (i) van u zelf, (ii) van derden (zoals bijvoorbeeld klanten en ketenpartners) of (iii) uit openbare bronnen, zoals bijvoorbeeld de Kamer van Koophandel.
Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij mogelijk verwerken:
- basisinformatie zoals uw voor- en achternaam, titel, geslacht;
- contactgegevens zoals uw e-mailadres, postadres, telefoonnummer, (eventueel) het bedrijf waarvoor u werkt en uw functie;
- financiële informatie, zoals uw bankrekeningnummer en/of creditcardnummer;
- IP-adres en statistische gegevens over uw gebruik van onze website en/of app;
- persoonsgegevens die u ons geeft als u bij ons solliciteert, zoals een sollicitatiebrief, CV, geboortedatum, opleidings- en loopbaangegevens;
- alle overige persoonsgegevens die wij van of over u verkrijgen en die wij gebruiken voor de hieronder genoemde doeleinden.
Wij verwerken niet altijd alle bovenstaande gegevens, dit is afhankelijk van het soort relatie, de dienst waar het om gaat en (indien van toepassing) de toestemming die u ons heeft gegeven.
Met welk doel wij persoonsgegevens verwerken
EasyPay verwerkt bovenstaande persoonsgegevens ten behoeve van één of meer van de volgende doeleinden (medeafhankelijk van onze relatie met u):
Marketing en acquisitiedoeleinden
Wij verwerken uw persoonsgegevens mogelijk voor het verzenden van nieuwsbrieven, uitnodigingen voor onze (online)evenementen en overige marketingcommunicatie die voor u relevant kan zijn.
Het uitvoeren van een overeenkomst
Wij verwerken uw gegevens voor zover dat nodig is in het kader van de door ons verleende diensten.
Het voldoen aan wettelijke verplichtingen
Wij verwerken uw gegevens voor zover dat nodig is om te voldoen aan wettelijke verplichtingen. Afhankelijk van onze relatie met u verplicht de wet ons om bijvoorbeeld informatie te verstrekken aan de belastingdienst, openbare registers en toezichthouders.
Sollicitaties en recruitment
De gegevens die u met ons deelt indien u bij ons solliciteert (via e-mail/post, onze website of via sociale media) of die wij via recruiters ontvangen, verwerken we om contact met u op te nemen ten behoeve van onze sollicitatieprocedure en om uw sollicitatie te behandelen. Ook verwerken we gegevens in het kader van (een inschrijving voor) een van onze bijeenkomsten/evenementen.
Gebruik en verbetering van onze website/app
Wij verwerken statistische gegevens over het bezoek aan en gebruik van onze website/ app. Dit doen wij om de inhoud, indeling en het gebruik van onze website te analyseren en te verbeteren.
Overige verwerkingen
Wij verwerken uw gegevens ook om eventuele vragen of klachten te behandelen.
Op basis van welke grondslag wij persoonsgegevens verwerken
Wij verwerken uw persoonsgegevens op basis van een dan wel meerdere van de volgende wettelijke grondslagen:
- de uitvoering van een overeenkomst met u of om de overeenkomst met u te kunnen sluiten;
- om te kunnen voldoen aan wettelijke verplichtingen;
- een gerechtvaardigd belang;
- uw toestemming
Het delen van uw persoonsgegevens
In sommige gevallen delen wij uw persoonsgegevens met derden. Dit zullen wij enkel doen wanneer wij dit noodzakelijk achten of wanneer wij hiertoe verplicht zijn op grond van wet- en regelgeving. Wij delen uw gegevens uitsluitend met betrouwbare partijen en zorgen ervoor dat het proces van delen van deze gegevens met passende waarborgen is omkleed.
Wij delen uw persoonsgegevens mogelijk met:
- overheidsinstanties zoals de belastingdienst;
- opdrachtgevers en klanten van EasyPay;
- ketenpartners en overige dienstverleners zoals banken, verzekeraars,accountants, belastingadviseurs en overige adviseurs;
- externe leveranciers zoals ICT-dienstverleners, hosting- en clouddienstverlenersdan wel andere leveranciers aan wie wij ondersteunende diensten uitbesteden.
Wanneer de derde waarmee uw gegevens worden gedeeld aangemerkt wordt als een verwerker in de zin van de AVG, zullen wij bovendien een verwerkersovereenkomst sluiten met deze derde.
Doorgifte persoonsgegevens buiten de Europese Unie
Indien noodzakelijk kunnen persoonsgegevens worden doorgegeven aan partijen buiten de Europese Economische Ruimte (“EER”). Wanneer wij dit zelf rechtstreeks doen dan zullen wij de maatregelen treffen die nodig zijn om te voldoen aan deze privacyverklaring en de toepasselijke (privacy)wetgeving.
Bewaartermijnen
Wij bewaren uw persoonsgegevens in overeenstemming met de AVG en specifieke dwingende wettelijke bewaartermijnen. De gegevens worden niet langer bewaard dan strikt noodzakelijk is om de doelen te bereiken waarvoor de gegevens verzameld zijn en om aan wettelijke verplichtingen te voldoen.
Uw privacyrechten
Op grond van de AVG heeft u een aantal rechten. U heeft het recht ons te verzoeken om inzage, rectificatie, wissing, beperking en overdraagbaarheid van uw persoonsgegevens. Ook heeft u het recht bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens. Indien u gebruik wenst te maken van deze rechten kunt u contact met ons opnemen. Onze contactgegevens vindt u aan het einde van deze privacyverklaring.
Het is mogelijk dat wij niet (kunnen) voldoen aan uw verzoek. Bijvoorbeeld omdat de verwerking van bepaalde persoonsgegevens vereist is om aan onze wettelijke verplichtingen te voldoen, of vanwege andere uitzonderingen, zoals de rechten en vrijheden van derden of de legitieme belangen van EasyPay. Mochten we aan een bepaald verzoek geen gehoor (kunnen) geven, dan zullen we dit uiteraard gemotiveerd aan u kenbaar maken.
Voor zover de verwerking van uw persoonsgegevens gebaseerd is op toestemming, heeft u te allen tijde het recht deze toestemming weer in te trekken. Een eventuele intrekking van uw toestemming doet geen afbreuk aan de rechtmatigheid van de eerdere verwerkingen op basis daarvan.
U heeft ook het recht een klacht in te dienen bij de toezichthoudende autoriteit: de Autoriteit Persoonsgegevens (“AP”). Meer informatie hierover is te vinden op de website van de AP (https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/). Uiteraard zouden wij het fijn vinden als u eerst contact met ons op zou nemen, zodat wij kunnen kijken of wij er gezamenlijk uit kunnen komen.
Hoe we persoonsgegevens beschermen
EasyPay neemt de bescherming van uw gegevens zeer serieus en neemt passende technische en organisatorische maatregelen om misbruik, verlies, ongeautoriseerde toegang, ongewenste openbaarmaking en onbevoegde wijziging tegen te gaan.
Als u de indruk heeft dat uw gegevens onvoldoende beveiligd zijn, of ziet u aanwijzingen van misbruik, neem dan via e-mail contact op met onze supportdesk: support@easy-pay.nl.
Cookies
Een cookie is een klein bestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen in de browser van uw computer, tablet of smartphone. Bij uw eerste bezoek aan onze website informeren wij u over deze cookies en vragen wij uw toestemming voor het plaatsen ervan. EasyPay plaatst uitsluitend cookies die noodzakelijk zijn voor het correct laten functioneren van de website.
EasyPay maakt gebruik van een geanonimiseerde Google Analytics koppeling die niet tot personen herleidbare informatie anoniem verwerkt. Deze informatie wordt verwerkt om de werking en het gebruiksgemak van de website te analyseren en verbeteren. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de privacyverklaring van Google.
Contactgegevens:
EasyPay B.V.
De Opslach 79
8448 GV, Heerenveen
E: support@easy-pay.nl
T: +31 85 760 53 65
W: www.easy-pay.nl
Versie: Mei 2023