Wachtrijloos eventmanagement met EasyPay

Nog een moment geduld AUB

In 1993 is voor het laatst onderzoek gedaan naar de hoeveelheid tijd die een mens in zijn of haar leven gemiddeld spendeert aan wachten. De uitkomst was een verbluffende 15.000 uur, oftewel 607 dagen. Meer dan anderhalf jaar! De technologische vooruitgang heeft al een boel van deze wachtrijen opgelost; webcare en e-mail hebben callcenters met lange wachttijden vervangen. Ook breedbandinternet zorgde ervoor dat we minder lang hoeven te wachten op webpagina’s en downloads. Toch staan we op festivals nog onverminderd lang in de rij voor de muntenkassa. 

De wachttijd kan natuurlijk af en toe meevallen, maar wanneer je vlak voor dat ene optreden nog even snel munten wilt halen, loopt de wachttijd al snel op tot 15, of zelfs 30 minuten! De kans dat je de eerste minuten van het optreden mist, ligt dus op de loer. Zonde! Tenminste, dat vinden wij bij EasyPay. En daarom reken je met EasyPay in één klap af met je kassawachtrij. Pun intended.

Digitaliseren is tijd besparen

Op het EasyPay platform kopen je bezoekers waar en wanneer ze maar willen digitale betaalmunten voor jouw event. Gewoon via hun mobiel! Of het nou thuis op de bank is, ’s ochtends in het festivaltentje, op het toilet of zelfs bij de bar; kan allemaal. De drempel voor het aanschaffen van de betaalmunten is daardoor erg laag. Gevolg? Hogere omzet, én meer tevreden bezoekers. Die hebben immers minder tijd doorgebracht in de wachtrij, en meer op de dansvloer, de tribune of het horecaplein. 

De wachtrij voor de muntenkassa is alleen niet de enige wachtrij waar we mee afgerekend hebben. Ook uitrijkaarten, kluisverhuur en nog veel meer andere zaken kunnen in de EasyPay app aangeboden worden. Je bezoekers hebben dus écht alles wat ze nodig hebben voor jouw event binnen handbereik in de EasyPay app.

Niet alleen voor je bezoekers

Niet alleen je bezoekers besparen tijd; ook jij als organisator hoeft minder lang te wachten op inzicht in hoe jouw evenement heeft gedraaid. Op het EasyPay dashboard voor organisatoren zie je in één oogopslag welk verkooppunt het meeste heeft omgezet en welke verkooppunten minder goed presteerden. Je weet precies hoeveel munten  er zijn verkocht en ingeleverd, en kunt het hele proces van tellen en controleren overslaan.

Nog minder wachten

Wij houden niet van wachten. Volgens ons houdt niemand écht van wachten. Daarom helpen we je graag om nóg verder te gaan, en jouw event zo wachtrijloos mogelijk te maken. Een paar tips: 

  1. Verkoopcapaciteit to the max: Het is natuurlijk wel zonde als je bezoekers hun vers aangeschafte digitale munten maar bij weinig verkooppunten kunnen uitgeven. Zorg daarom, zeker op piekmomenten, voor voldoende capaciteit. Kijk dan direct even op het EasyPay dashboard hoe je verkooppunten het doen. Handig, toch? 
  2. Je personeel is de sleutel: Goed opgeleid personeel wat je bezoekers vlot op weg helpt; daar word je toch blij van? Zorg dat je staf altijd op de hoogte is van de locaties van andere verkooppunten (vooral de rustigere!), de toiletten en de belangrijkste randzaken. Zo help je jouw bezoekers zich verspreiden over alles wat je te bieden hebt. 
  3. Communicatie, communicatie, communicatie: Digitaal, op papier en signage ter plekke; wanneer je bezoekers precies weten wat ze waar en wanneer kunnen vinden, loopt alles op je event gewoon een stuk lekkerder. 
  4. Crowd management: Host je een festival of beurs? Denk dan vooral na over de looproutes, de beschikbare ruimte en de in- en uitgangen van de belangrijkste punten. Zo voorkom je opstoppingen.
  5. Van evalueren kun je leren: Luister goed naar je personeel wanneer je event is afgelopen. Zij weten vaak als geen ander wat er mis is gegaan, en wat beter had gekund. Zo wordt je volgende event gewoon nóg beter!
  6. Entertain me: Hoe goed je ook je best doet, sommige wachtrijen zijn gewoon écht niet te voorkomen. Je kunt het leed natuurlijk wel verzachten met entertainment. Van livemuziek tot een interessante videopresentatie. Een bekend Nederlands pretpark heeft zelfs apps uitgegeven waarmee bezoekers spelletjes kunnen spelen terwijl ze in de wachtrij van hun favoriete attractie staan. Zijn je bezoekers vermaakt? Dan wordt het ‘wachten’ bijna niet als echt ‘wachten’ ervaren.

Cross-selling

De EasyPay app biedt meer voordelen dan alleen maar digitale verkoop. Gebruik de app als communicatieplatform en breng je bezoekers alvast in de stemming voor je volgende evenement. Promoot je early bird tickets terwijl je gasten nog genieten van jouw festival, dat gave optreden, die inspirerende lezing of de wedstrijd waarmee het seizoen werd afgetrapt. Onderzoek toont aan dat mensen die een mooie korting pakken meetbaar meer gelukshormonen aanmaken, en dus nog blijer zijn. En dat op jouw event. 

Voor wie geen korting in klinkende euro’s wil geven; wat dacht je van gratis munten in de EasyPay app? Hetzelfde onderzoek toont aan dat ook een ter plekke te besteden beloning hetzelfde effect heeft op de gemoedstoestand van je bezoekers. Zo kost het je eigenlijk bijna niets, maar levert het een boel op; voorverkopen, loyaliteit en blijdschap!

De implementatie

Starten met EasyPay is heel gemakkelijk. Dat gaat namelijk ongeveer zo.

  1. Hoera, je zegt ja! Natuurlijk krijg je al snel een enthousiast belletje van onze accountmanager die van nu tot het einde van je eerste EasyPay event jouw persoonlijke vraagbaak is.
  2. Hoeveel dan? Dat is natuurlijk de vraag. Samen kijken we hoeveel verkooppunten en hoeveel scanners er nodig zijn voor jouw event. Hardware huren of kopen? Dat is helemaal aan jou. Natuurlijk staan we je met raad en daad bij.
  3. Back to school. Jouw personeel krijgt uitleg over het werken met de EasyPay apparatuur.
  4. Ready for the launch! Jouw evenement wordt gepubliceerd op het EasyPay platform. In de app kunnen je bezoekers direct na het koppelen al munten kopen, hun ticket koppelen of hun uitrijkaart regelen. Dááág wachtrij bij de kassa!
  5. Open de deuren. Onze techneuten staan voor je klaar wanneer de eerste bezoekers arriveren. Gaat er iets mis? Dan lossen we het ter plekke voor je op zodat jij werkt met een systeem waar je 100% van op aan kunt.
  6. Genieten. Je event is los. Daar doe je het voor, toch?
  7. Tijd voor evaluatie na een geslaagd evenement. Op je EasyPay dashboard zie je precies hoeveel je hebt omgezet, welke verkooppunten het drukst waren en welke randzaken er allemaal via de app zijn geregeld. Handig!

Dááág wachtrij!

Ben jij klaar om afscheid te nemen van je kassawachtrij? Bel of app ons dan vandaag nog voor een gratis demo bij jou op kantoor, in de kroeg, aan de keukentafel of op je evenementenlocatie. Doen we niet moeilijk over. Dan vertellen we je direct over alle andere voordelen van het EasyPay Platform. Tot snel!

Direct een offerte aanvragen